Rull defensa al debat de PIMEC que: “Cal una administració amb un lideratge polític al capdavant”

El conseller i número tres de Junts+ Puigdemont per Catalunya lamenta que “en els últims deu anys, hi ha més dèficit fiscal i més desinversió que mai“

El conseller i número tres per Barcelona, Josep Rull, ha defensat en un debat de PIMEC que cal lideratge polític a l’administració: “una administració sense lideratge tendeix a generar burocràcia i paralitzar les iniciatives”. En aquest sentit, ha assegurat que “cal reduir normativa, reduir terminis i compassar el temps de les empreses al de l’administració”, per això ha proposat “silenci administratiu com a procediment preferent i omplir de contingut la finestra única”.

En aquesta línia, ha assegurat que la “lentitud” de l’administració està provocant un “tap” en la societat civil i l’empresa i ha subratllat que “l’ascensor social en molts aspectes el tenim encallat”. Una situació que ha assegurat que es pot “capgirar” amb col·laboració públicoprivada: “totes les energies que té el país s’han de desplegar amb col·laboració público privada, perquè l’energia i el talent hi és i ho hem d’aprofitar tot per a fer un país millor”.

En el debat, a més de Rull, ha aplegat els candidats d’ERC, Pere Aragonès; del PSC, Salvador Illa; dels comuns, Jéssica Albiach, i del PP, Alejandro Fernández. 

Per altra banda, el candidat juntaire ha lamentat que “en els últims deu anys, hi ha més dèficit fiscal i més desinversió que mai. Només cal comparar-ho respecte a la Comunitat de Madrid. I no pot ser que l’única recepta sigui incrementar la pressió fiscal”. Davant d’això, ha fet un avís: “no aprovarem els Pressupostos de l’Estat si no es compensen el dèficit fiscal i d’inversions”.

En la mateixa línia, Rull ha afirmat que “el dèficit d’infraestructures perjudica l’equilibri territorial  i limita la competitivitat de les empreses”, però això ha reclamat una gestió “gestió individualitzada, poder polític i governança en les infraestructures del país” en Rodalies, en l’AP-7 i en l’Aeroport del Prat, que “s’ha convertit en la T-5 de Barajas per la incapacitat de prendre decisions”, segons el candidat.

Barcelona, 15 d’abril de 2024.